Cartea se constituie ca un instrument necesar tuturor decidenţilor din domeniul limbilor străine, identificând disfuncţiile existente între nivelul declaraţiilor politice, nivelul consecinţelor decizionale şi acela al practicilor curente. Totodată, lucrarea oferă soluţii practice de aplicare a instrumentelor europene de politici lingvistice educaţionale în scopul stabilirii unor standarde de performanţă realiste în momentul proiectării curriculare şi al evaluării competenţelor elevilor, anticipând astfel testările propuse de Comisia Europeană în anul 2009 pentru a decide Indicatorul european de competenţă lingvistică.
Cuprins
- Multilingvism şi politici lingvistice educaţionale în Europa
- Instrumente europene de politică lingvistică educaţională
- Utilizarea instrumentelor europene de politică lingvistică educaţională în curriculumul din România
- Utilizarea instrumentelor europene de politică educaţională lingvistică în evaluarea performanţelor lingvistice ale elevilor
- Concluzii şi recomandări
|
|