Rezultând din cercetări inovative, ancorate în realităţile actuale, cartea propune un demers în tuşe succesive, de la o analiză a impactului globalizării asupra tranzacţiilor simbolice, trecând prin explorarea conceptelor cheie în comunicarea interculturală şi prin structurarea unor repere pentru dezvoltarea de competenţe interculturale în sistemul de educaţie, ajungând la o nouă grilă de lectură – interculturală – asupra unui corpus de ficţiune recent, ca posibil motor sau promotor al schimbării.
Orientat spre un domeniu de cercetare de mare actualitate (globalizare, interculturalitate, multiculturalitate, alterritate şi capacitatea acestor fenomene de a recupera, re-gândi şi re-considera corpul socio-cultural, politic şi moral definitoriu pentru cultura epocii contemporane), prezentul volum propune un demers ştiinţific de evidentă noutate, marcând o contribuţie reală pentru disciplinele de profil. Modernitatea şi ineditul acestui demers (cu profundă substanţă analitică) constau în abordarea acestei problematici dintr-o perspectivă complxă, interdisciplinară şi pe baza unui corpus de texte aparţinând atât teoriei şi criticii literare, cât şi romanelor unor autori postmoderni.
Cuprins
- Introduction
- Globalization. For Better or for Worse
- Identity. The Clash of/ within Cultures
- Becoming Intercultural. Education in/for Globalization
- Converging Identities. Contemporary Fictio
- Works Cited
- References
- Author Index
- Subject Index
|
|