Dacă modernitatea a stat sub semnul unităţii (natura umană, identificată cu raţiunea, a fost utilizată pentru crearea alterităţii), postmodernitatea a stat sub semnul diferenţelor (umanitatea a fost preocupată esenţialmente de luminarea, câteodată inventarea, diferenţelor). Aşa cum în modernitate şcoala a reprezentat câmpul central de cultivare a unităţii (a raţiunii şi autonomiei), în postmodernitate şcoala a reprezentat câmpul de înfruntare şi confruntare a diferenţelor (de legitimare a acestora şi de legitimare în numele acestora). Între Kant şi Derrida, şcoala, credem noi, trebuie să gestioneze echilibrul între unitate şi diferenţe.
În acest context educațional, organizatorii conferinței și-au propus să creeze un cadru de reflecție pentru profesorii din învățământul preuniversitar, pentru specialiștii din domeniul științele educației, privind reconfirmarea și valorizarea rolului școlii și al educației în general.
Volumul de față cuprinde cercetările teoretice și practice prezentate în cadrul Conferinței Internaționale "GESTIONAREA DIFERENȚELOR: O PROVOCARE A LUMII CONTEMPORANE", organizată în perioada 28-29 iunie 2019 de către Departamentul Științele Educației și Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, în colaborare cu Alianța Franceză din Ploiești și Institutul Francez din București, sub înaltul patronaj al Ambasadei Franței în România.
Cele patru părți ale volumului corespund secțiunilor conferinței:
-
Secțiunea 1. Limba și literatura franceză. Didactică franceză
-
Secțiunea 2. Limba și literatura engleză. Didactică engleză
-
Secțiunea 3. Limba și literatura română. Didactică română
-
Secțiunea 4. Probleme generale ale educației în învățământul preuniversitar
|
|