Lucrarea “Elemente de proiectarea algoritmilor. Ghid teoretic și practic” prin cele zece capitole ale sale prezintă (la nivel de pseudocod/schemă logică/cod sursă) noțiuni absolut esențiale de limbaj de programare, precum: algoritmi, recursivitate (metodă principală de proiectare a algoritmilor), alocarea statică și dinamică a spațiului de memorie, tipuri de date structurate (structuri, uniuni, enumerări, stivă-implementare dinamică, coadă- implementare dinamică, arbori oarecare, arbori binari și arbori de căutare- implementare dinamică, grafuri neorientate și orientate), algoritmi clasici de căutare (secvențială, binară) și de sortare (interschimbare, interclasare, selecție, numărare, inserție, sortare rapidă), precum și alte metode de proiectarea a algoritmilor (Divide et Impera, Greedy, Backtracking). De asemenea, printre multe alte elemente, sunt prezentate și modalitățile de parcurgere ale grafurilor și arborilor (în lățime și în adâncime), precum și algoritmi pentru determinarea matricei drumurilor, a celor mai scurte drumuri și a arborelui parțial de cost minim asociat unui graf. Fiecare din cele zece capitole ale lucrării, pe lângă aspectele teoretice aferente, este însoțit și de o serie de aplicații pentru exemplificarea modului de lucru cu noțiunile teoretice prezentate, de teme de laborator propuse spre rezolvare, precum și o listă de întrebări de control pentru fixarea cunoștiințelor.
Cuprins:
- Algoritmi
- Recursivitatea-metodă principală de proiectare a algoritmilor
- Alocarea spațiului de memorie
- Structuri, uniuni și enumerări
- Stiva-implementare dinamică
- Coada-implementare dinamică
- Arbori. Arbori binari și de căutare
- Grafuri. Grafuri neorientate și orientate
- Algoritmi de căutare și sortare
- Alte metode de proiectare a algoritmilor
|
|